Да би ученицима на занимљив и близак начин приближиле природне науке, подстакле њихов истраживачки дух и пробудиле активну бригу за природу и животну средину, учитељице наше школе, Снежана Милић и Валерија Грдић, укључиле су ученике 2/а и 4/а разреда у међународни еTwinning пројекат „Птице – наше комшинице”.
Пројекат су осмислиле и покренуле учитељице Биљана Поповић из ОШ „Кнез Сима Марковић” (Република Србија) и Марина Арамбашић из ОШ Ладимиревци (Република Хрватска).
Повезивање с природом започиње отварањем прозора и врата учионице и коришћењем свих чула. Изван учионице, ученици добијају прилику да непосредно истражују свет око себе и уче на терену. У природи могу уживати у птичјем певању, посматрати птице, упознати њихов изглед, навике, начине живота, станишта, исхрану, размножавање и важност коју имају за људе и природу.
Циљ пројекта је:
- откривање чаробног света птица,
- продубљивање интересовања и радозналости деце,
- развијање одговорног односа према природи,
- разумевање значаја очувања птица и њихових станишта,
- подстицање бриге за станарице током зиме,
- примена стечених знања у свакодневним одлукама и поступцима,
- истицање важности личне одговорности за окружење (дом, школа, насеље),
- промовисање љубави према птицама,
- неговање културе посматрања птица и заштите животне средине.
Током пројекта ученици су реализовали бројне активности кроз сва годишња доба:
- Јесен: упознавање света птица, посматрање у природи, израда хранилица;
- Зима: прихрањивање птица, обилазак хранилица, истраживање њихове исхране и станишта;
- Пролеће: игре које опонашају птице, постављање кућица, даље посматрање;
Током целе године ученици су посматрали птице у школском дворишту, на путу до школе и у окружењу.
Посебно место у пројекту имала је маскота – мали славуј који је „путовао” од школе до школе и симболично учествовао у активностима. Израдили смо и заједнички вез (гоблен) са мотивом славуја који је обилазио партнерске школе – свака је додала свој допринос.
Ученици су креирали:
- плакат пројекта,
- сарадничку е-књигу са „личним картама” птица,
- календар са птичјим мотивима,
- брошуре о важности птица и начинима на које им можемо помоћи,
- збирку дечјих креативних радова у дигиталном формату.
На крају пројекта, ученици су попунили KWL табелу, у којој су приказали:
- шта су знали о птицама,
- шта су желели да сазнају,
- и шта су на крају научили.
Знања и вештине које су ученици стекли током овог пројекта пратиће их и у будућности:
– пажљиво посматрање,
– сналажење у природи,
– коришћење двогледа,
– вођење теренског дневника,
– препознавање различитих врста птица,
– бележење запажања,
– уживање у лепоти природе и разумевање њене вредности.




















И на самом крају дигитална књига у којој је испричана читава прича о свим корацима овог пројекта.